Produktspecifikation
Produktinformation
StarkströmAutopilotdatorn NAC-3 rekommenderas till båtar som är längre än 10 meter (35 fot). Den är klassificerad för användning med drivpumpar med starkström inklusive Simrad RPU160 och RPU300, mekaniska drivenheter som Simrad DD15, hydrauliska linjära drivenheter som HLD2000-serien och solenoidventiler.Virtuell roderlägesgivareSimrads Virtual Rudder Feedback-teknik (VRF) eliminerar behovet av att installera en separat roderlägesgivarenhet ombord på båtar med planande skrov och utombordsmotor eller drev. Det gör autopilotsystemet billigare och enklare, och är perfekt där en lägesgivare är opraktisk på grund av mekaniska begränsningar. För fartyg som kräver en fysisk roderlägesgivare stöder NAC-3 SimNet- eller NMEA 2000®-anslutna Simrad RF25-enheter, och roderlägesgivare med variabel frekvensutgång inklusive Simrad RF300.Enkel installationNMEA 2000®-nätverk och NMEA 0183®-ingång av branschstandard möjliggör enkel anslutning till kurssensorer, roderlägesgivarenheter, autopilotstyrenheter och multifunktionsdisplayer var som helst ombord.
StarkströmAutopilotdatorn NAC-3 rekommenderas till båtar som är längre än 10 meter (35 fot). Den är klassificerad för användning med drivpumpar med starkström inklusive Simrad RPU160 och RPU300, mekaniska drivenheter som Simrad DD15, hydrauliska linjära drivenheter som HLD2000-serien och solenoidventiler.Virtuell roderlägesgivareSimrads Virtual Rudder Feedback-teknik (VRF) eliminerar behovet av att installera en separat roderlägesgivarenhet ombord på båtar med planande skrov och utombordsmotor eller drev. Det gör autopilotsystemet billigare och enklare, och är perfekt där en lägesgivare är opraktisk på grund av mekaniska begränsningar. För fartyg som kräver en fysisk roderlägesgivare stöder NAC-3 SimNet- eller NMEA 2000®-anslutna Simrad RF25-enheter, och roderlägesgivare med variabel frekvensutgång inklusive Simrad RF300.Enkel installationNMEA 2000®-nätverk och NMEA 0183®-ingång av branschstandard möjliggör enkel anslutning till kurssensorer, roderlägesgivarenheter, autopilotstyrenheter och multifunktionsdisplayer var som helst ombord.