Marinbranschens nya inköpsportal

Välkommen till SeaCloud!

Vår mission är att bidra till att svenska småbåtsvarv utvecklar en effektivare och lönsammare verksamhet.

Det är på SeaClouds portal du samordnar alla inköp som varvet behöver för att serva era kunders båtar. Självklart även inköp för varvets egna behov såsom olja, glykol, verktyg mm.

Så här funkar det!

Service av en båt kräver inköp av exempelvis fem komponenter. Du lägger upp båten som ett projekt på portalen - enkelt. Det visar sig att nämnda fem komponenter finns hos fyra olika leverantörer. Men du får bara ett paket/kolli. I det paketet ligger de fem komponenter du har beställt, från nämnda fyra leverantörer. Det framgår på en packsedel vilken båt/kund som avses och innehållet i paketet. Enkelt och effektivt.

Kostsamma inköp!

Det uppstår då och då, och att det kan gå en tid innan kunden betalar. Där har vi löst det så att vi erbjuder en finansieringslösning med upp till 90 dagars kredittid. Räntekostnaden hamnar på kundens slutfaktura.

Enkel administration!

Rubriken skulle även kunna vara lönsam administration. Ni får en snabb överblick över marginal per projekt (båt), kategorier av båtar och typ av service, och på totalen. Alla inköp till respektive båt finns i systemet och blir underlag för fakturering.

SeaCloud tjänar pengar!

Kommer kanske inte som någon överraskning. Portalen är helt kostnadsfri för dig och varvet. Vi är säkra på att vi har priser som du kommer uppfatta som attraktiva och konkurrenskraftiga. Därtill löpande kampanjerbjudande som tar för sig – håll utkik! Våra samarbetspartners har varit väldigt stödjande i utvecklingen av SeaCloud då de ser flera effektivitetsvinster.

Återigen, mycket välkommen!