Pressmeddelande 4 Team Marin

SeaCloud och Team Marin i samarbete för att förenkla inköpsprocessen

SeaCloud och Team Marin ingår nu ett partnerskap för att förenkla inköpsprocessen för Team Marins resursföretag. Partnerskapet innebär också att parterna gemensamt utvecklar SeaClouds digitala inköpsplattform.

SeaCloud grundades 2019 i syfte att förenkla och effektivisera inköpsprocesser för varv och marina verkstäder. Sedan lanseringen har över 200 varv och verkstäder anslutit sig till plattformen tillsammans med ett 30-tal av branschens största grossister. Med SeaCloud kan marina företag konsolidera sitt inköpsarbete, förenkla sina processer och i slutänden skapa lönsammare affärer. Den digitala plattformen öppnar för snabbare och billigare produkter och leveranser, samtidigt som företag kan nyttja branschspecifika verktyg såsom lagerfinansiering, projekthantering och kundofferter.

Det nya partnerskapet innebär att Team Marin samlar sina cirka 550 resursföretag kring den nyutvecklade plattformen. Det ger tillgång till en sömlös integration med alla verktyg så att Team Marin effektivare kan hantera sina uppdrag och kundprojekt med allt från assistans till försäkringsärenden.

"Detta är ett strategiskt samarbete för oss på SeaCloud där vi ser att vi kan göra stor nytta för medlemsföretagen med deras inköp och samtidigt få en partner i den digitala utvecklingen av vår plattform", säger Rikard Blennar, Operativ chef på SeaCloud.
”Vi på Team Marin ser fram emot att kunna erbjuda våra samarbetspartners ett mervärde som gör arbetet enklare, effektivare och samtidigt kan bidra med extra fokus på samarbetspartners specifika administration och inköpsbehov”, säger Jens Johansson, VD på Team Marin.

För mer information kontakta:

Jens Johansson, VD Team Marin AB

jens.johansson@teammarin.se

Tel: +46 (0)10 - 330 00 30

Nicolas Broberg, Co-Founder SeaCloud AB

nicolas.broberg@seacloud.se

Tel: +46 (0) 8-773 11 00

Om Team Marin

Team Marin har sedan starten 2018 arbetat tillsammans med försäkringsbolag för att med hjälp av sitt rikstäckande nätverk av ca 550 lokala resurser ta hand om försäkringstagare som på ett eller annat sätt är i behov av snabb experthjälp till havs. De hjälper till med allt från bogsering, bränslestopp och motorhaveri till skadeservice, värdesäkring och persontransporter. Team Marin jobbar lokalt över hela landet för ett tryggt och hållbart marint liv för människor, våra hav och sjöar.

Om SeaCloud

SeaCloud erbjuder en unik inköpsportal där företag i marinbranschen enkelt hittar och kan beställa produkter.

Inköp görs via SeaClouds webbaserade inköpsportal och där våra kunder har möjlighet att lägga upp flera konton med olika behörighetsnivåer för att samarbeta bättre internt kring inköp. SeaCloud erbjuder även verktyg för att beräkna offerter och lönsamhet, med möjlighet för slutkunden att signera med bankID. Även ett båtregister för att enkelt hålla koll på tidigare inköp och utförda arbeten. Att ansluta sig till SeaCloud är helt kostnadsfritt.